HPB 2006 Information
Kathrin Biffi (Zwitserland) Marian Bijlenga (Nederland) Valerie Buess (Duitsland) Beate Dyck (Duitsland) Carol Farrow (Engeland) Toshihiro Hattori (Japan) Martine Horstman (Nederland) Michael Felix Langer (Duitsland) Chunghie Lee (Korea) Couzijn van Leeuwen (Nederland)
Alexander Lidagowski (Ukraine) Vibeke Lindhardt (Denemarken) Shula Litan (Israel) Steve Litsios (Zwitserland) Roberto Mannino (Italie) Ruth Moro (Zwitserland) Jacqueline Santing (Nederland) Bunny Soeters (Nederland) Fusako Tsuzuki (Japan) Jan Eric Visser (Nederland)

Carol Farrow

Werken met papier staat eigenlijk alles toe, aldus Carol Farrow. In essentie is papiermaken niets anders dan het samenvoegen van verschillende vezels in een structuur. Op elk gewenst moment kun je ingrijpen, fixeren of veranderen. Het gieten van natte pulp in een mal en het laag op laag aanbrengen van pulp zijn de technieken die Farrow het meest toepast. Haar grote papierwerken zijn vaak zo dik als karton en bedekt met vele lagen sterk verdunde verf. Haar vaasachtige vormen zijn gemaakt van papierklei, een mengsel van gemalen katoen met zachte of vloeibare klei. Door de toevoeging van vezels aan de klei ontstaat een veelzijdig materiaal dat, afhankelijk van de verhouding tussen vezels en klei, een breed scala aan resultaten oplevert.

Crucibles (2003). Materiaal: papierklei. (foto: Stephan Harper)