HPB 2006 Information
Kathrin Biffi (Zwitserland) Marian Bijlenga (Nederland) Valerie Buess (Duitsland) Beate Dyck (Duitsland) Carol Farrow (Engeland) Toshihiro Hattori (Japan) Martine Horstman (Nederland) Michael Felix Langer (Duitsland) Chunghie Lee (Korea) Couzijn van Leeuwen (Nederland)
Alexander Lidagowski (Ukraine) Vibeke Lindhardt (Denemarken) Shula Litan (Israel) Steve Litsios (Zwitserland) Roberto Mannino (Italie) Ruth Moro (Zwitserland) Jacqueline Santing (Nederland) Bunny Soeters (Nederland) Fusako Tsuzuki (Japan) Jan Eric Visser (Nederland)

Alexander Lidagovsky

Lidagovsky begon aanvankelijk als schilder maar raakte geboeid door de eenvoud en kracht van een simpel vel papier. Hij vervaardigt inmiddels 'platte' beelden uit gestapelde segmenten, een constructiemethode die ook bekend is van de speelgoedpiramide en computergrafieken. Lidagovsky ziet het als een uitdaging om zijn beelden, vaak uitvergrote onderdelen van het menselijk lichaam, op te blazen tot enorme proporties. De stevigheid wordt verkregen door holtes, die de vorm licht houden. Zijn werkwijze vereist een goed ruimtelijk inzicht. Veel toeschouwers denken dat zijn beelden zijn opgebouwd uit gestapelde lagen papier. Niets is minder waar. Lidagovsky is een perfectionist die het onmogelijke laat gebeuren met papier.

Vrouw op bal (2002). Materiaal: zilverkleurig en wit papier.