HPB 2006 Information
Kathrin Biffi (Zwitserland) Marian Bijlenga (Nederland) Valerie Buess (Duitsland) Beate Dyck (Duitsland) Carol Farrow (Engeland) Toshihiro Hattori (Japan) Martine Horstman (Nederland) Michael Felix Langer (Duitsland) Chunghie Lee (Korea) Couzijn van Leeuwen (Nederland)
Alexander Lidagowski (Ukraine) Vibeke Lindhardt (Denemarken) Shula Litan (Israel) Steve Litsios (Zwitserland) Roberto Mannino (Italie) Ruth Moro (Zwitserland) Jacqueline Santing (Nederland) Bunny Soeters (Nederland) Fusako Tsuzuki (Japan) Jan Eric Visser (Nederland)

Chunghie Lee

Chunghie Lee wil de Zuid-Koreaanse cultuur waarin zij is geworteld weer tot leven roepen. In haar objecten breekt zij een lans voor de vrouwen in haar land die ondanks hun zware bestaan wisten te overleven. Lee raakte geïnspireerd door de Pojagi-traditie van Koreaanse omslag- en inpakdoeken met ingetogen motieven en bestorven kleuren. Inmiddels werkt Lee met handgetwijnd stro dat vroeger werd gebruikt als kussen om overleden familieleden op te baren. Ze bewerkt het getwijnde stro met inkt en verf. Het toegepaste stro ziet zij als een metafoor voor de onderdrukte vrouwenlevens in het oude Korea.

No-name-woman (2003). Materiaal: handgetwijnd papier gekleurd met inkt.