HPB 2006 Information
Kathrin Biffi (Zwitserland) Marian Bijlenga (Nederland) Valerie Buess (Duitsland) Beate Dyck (Duitsland) Carol Farrow (Engeland) Toshihiro Hattori (Japan) Martine Horstman (Nederland) Michael Felix Langer (Duitsland) Chunghie Lee (Korea) Couzijn van Leeuwen (Nederland)
Alexander Lidagowski (Ukraine) Vibeke Lindhardt (Denemarken) Shula Litan (Israel) Steve Litsios (Zwitserland) Roberto Mannino (Italie) Ruth Moro (Zwitserland) Jacqueline Santing (Nederland) Bunny Soeters (Nederland) Fusako Tsuzuki (Japan) Jan Eric Visser (Nederland)

Bunny Soeters

Papier is een prachtig materiaal om mee te werken, aldus Bunny Soeters. Kwalitatief goed papier verhoogd de waarde van een tekening; zo vloeit oost-indische inkt prachtig uit op goed papier. Naast tekeningen maakt zij beeldjes van papier-maché. Krantenpapier is uitstekend geschikt om pulp van te maken. Papiersnippers, geweekt in water, gekookt, gemalen met de handmixer en tenslotte gemengd met behangerslijm, worden een soort klei die zich gemakkelijk laat vormen. Het beeldje van papier-maché wordt bedekt met dun papier, bijvoorbeeld het vloepapier dat om mandarijnen zit. Daarna beschildert zij de beeldjes, waarbij de afbeeldingen op het papier door de verfhuid heen schijnen zodat op geraffineerde wijze duidelijk wordt dat de beeldjes van papier zijn gemaakt.

Zonder titel (2003). Materiaal: papier-maché, vloepapier, aquarelverf. (foto: Rob Mostert).